Interviu cu Sabin Brumă – Învățător Clasa Pregătitoare 2025 – 2026

Avem plăcerea de a vă anunța că, începând cu anul școlar 2025-2026, Sabin Brumă va fi unul dintre învățătorii clasei pregătitoare!

Sabin este un cadru didactic dedicat cu experiență solidă, pasionat de educație și cu o energie extraordinară, gata să ghideze cei mai mici elevi ai școlii noastre în primii pași ai parcursului lor educațional.

Până acum, Sabin a finalizat una din primele generații de nivel primar Waldorf, iar anul acesta lucrează alături de Clasa Aventurierilor, actuala generație de clasa a IV-a, pe care o îndrumă cu răbdare și entuziasm către gimnaziu.  În cei 10 ani petrecuți în Școala noastră, a demonstrat nu doar competență pedagogică, ci și o grijă deosebită față de dezvoltarea fiecărui elev, reușind să creeze un mediu de învățare stimulant și plin de curiozitate.

▶️ Care este cea mai frumoasă amintire pe care o ai din copilăria ta legată de școală?

Cele mai frumoase amintiri pe care le am sunt din perioada liceului. Nu-mi iese la suprafață una în mod specific, dar atmosfera, colegii, evenimentele la care mergeam și grupul clasei pe care îl aveam au fost deosebite. A fost și o perioadă mai specială, în care am trecut prin multe schimbări și am format multe prietenii, prietenii care și în ziua de astăzi sunt vii și frumoase.

▶️ De ce Waldorf? Cum și când a fost întâlnirea cu pedagogia Waldorf?

Prima mea întâlnire sau, mai bine zis, primele întâlniri cu Waldorful au fost în taberele de tineret de la Simeria Veche. Am fost mai mulți ani la rând acolo, în perioada primei facultăți. Întâmplarea face că evenimentul era organizat de către elevi absolvenți și profesori ai școlii Waldorf și era ținut în spațiul unei școli curative, care astăzi nu mai este în funcțiune. Pe atunci, numele Waldorf nu-mi spunea nimic. Abia după ce am intrat mai adânc în antroposofie, curentul pe care s-a fondat pedagogia Waldorf, am început să cunosc și pedagogia.

Până să descopăr pedagogia Waldorf, nici nu luam în considerare vocația de profesor. Aveam alt drum pe care îl urmam. Dorința mea a fost mereu de a aduce o contribuție acestei lumi și de a crea un viitor mai bun. Cea mai bună cale pe care am găsit-o pentru a crea acest viitor a fost de a lucra direct asupra viitorului – copiii. Alegerea de a deveni profesor a venit după ce am înființat școala. Ea a apărut dintr-o dorință comună de a crea ceva de valoare pentru comunitatea noastră din Brașov.

▶️ Ai avut deja o generație de elevi de la clasa pregătitoare până la clasa a IV-a. Ce ai învățat din această experiență și cum te-a pregătit pentru noua generație?

„Nevoia te învață”, după cum era vorba populară. Fiecare clasă vine cu nevoile ei, iar provocarea ta ca dascăl este să răspunzi acelor nevoi. Trebuie să te schimbi pe tine și să înveți abilități noi pentru a aduce valoare omului în devenire.

Am evoluat în multe domenii în perioada în care am profesat, de la metode pedagogice la abilități artistice și la interacțiunea cu oamenii. Este o continuă învățare și creștere. Dar lucrul pe care l-am învățat, care este cel mai de folos, este însăși abilitatea de a învăța și de a mă adapta. Cu o nouă generație vine o nouă cerință.

▶️ Cum abordezi adaptarea copiilor la clasa pregătitoare? Ce pași urmezi pentru a-i ajuta să se simtă în siguranță și încrezători în noul mediu?

Primul pas în adaptarea la școală este legătura cu familia și cu părinții, în mod special. Părinții au un rol important în pregătirea copiilor, în primul rând la nivel de atitudine. Școala este un loc de învățare, iar scopul lor, din momentul când pășesc pragul școlii la intrare și până când îl mai pășesc o dată la finalul zilei, este ca ei să plece mai bogați interior decât atunci când au intrat. Aceasta implică și multă muncă din partea lor, dar rezultatele merită efortul.

Totodată, este nevoie ca, până să înceapă școala, copiii să fie autonomi la nivel de nevoi personale și să fie obișnuiți cu programul. Dacă toate acestea există în prealabil, de la început, adaptarea este foarte ușoară, iar magia pe care o facem în clasă se va resimți și acasă.

▶️ Cum sprijini fiecare copil în ritmul său de învățare, astfel încât să își dezvolte abilitățile naturale și să prindă drag de școală?

Strădania este cea mai importantă unealtă pe care o are un elev spre reușită, fie că este legată de învățare sau de alte scopuri. Fiecare copil are capacitățile proprii cu care începe. Unele sarcini le vor fi mai ușoare, altele mai grele. Dar, prin strădanie, capacitatea fiecăruia va crește. Atenția noastră trebuie să fie îndreptată spre propria muncă și reușită. Indiferent de nivelul la care se află cineva, prin muncă, vom fi mai buni decât am fost în ziua precedentă. Fiecare face pe măsura puterilor. Odată cu trecerea timpului, reușitele se strâng și ne suflă vântul în pânze.

▶️ Cum îi implici pe părinți în parcursul educațional al copiilor? Ce așteptări ai de la ei pentru a susține dezvoltarea copilului în sistemul Waldorf?

Pot să spun că am format o echipă frumoasă cu clasa Aventurierilor, iar părinții mi-au stat aproape și ei unii de alții. S-au creat niște relații frumoase, pe care sper că le vor întreține mai departe.

Ne vom vedea la ședințe și la discuții, la sărbători și la evenimente și, fără doar și poate, vom merge în multe drumeții. Întâlnirile acestea sunt ca maiaua care face să crească grupul. Pe parcurs, vom exprima ce nevoi apar și ne vom împărți treaba pe roluri și sarcini. Eu, unul, știu de acum că voi avea nevoie de o secretară din partea părinților.

▶️ Ce îi diferențiază pe copiii care parcurg ciclul primar într-o școală Waldorf față de cei din sistemul tradițional?

Am avut ocazia să văd copiii din alte școli și să vorbesc cu multe familii din medii diferite. Ce pot să spun este că elevii care trec prin mâinile noastre dobândesc o mare lejeritate în exprimare, o implicare din voință proprie și creativitate, fie artistică, fie academică.

Provocarea este să antrenezi un spirit disciplinat, altfel aceste calități pot duce la răsfirare. Un cal puternic are nevoie de un călăreț puternic.

▶️ Care este cea mai mare bucurie pentru tine ca dascăl?

Tot în această perioadă m-a surprins o altă bucurie. O fostă elevă din promoția anterioară s-a decis să facă liceul pedagogic pentru că are lucruri de valoare pe care le-a primit și pe care vrea să le dea mai departe. Și, după atâta timp, încă mai păstrează cu drag amintirile din perioada pe care am petrecut-o împreună.

În profesia aceasta, nu mă aștept să văd rezultatele muncii mele. Lucrăm la un viitor îndepărtat, un viitor pe care s-ar putea să nu-l prindem. Dar când mai văd un germene care răsare sau o floare care se deschide, îmi umple inima de bucurie.

Dacă copilul tău începe clasa pregătitoare în toamnă, vino să vezi cum va arăta o zi de școală pentru el!☀️
În perioada 5 – 7 martie, puteți asista la ore (08:00-10:00) și vedea, pas cu pas, cum învață copiii prin ritm, joc și experiență directă.🌿
❤️Aceasta este o oportunitate unică de a vedea cu ochii voștri cum funcționează pedagogia Waldorf și dacă acest mediu este cel potrivit pentru copilul vostru.
▶️ Completează formularul următor pentru a participa la Ore Deschise: https://forms.gle/Eg8zKU7JNH6pCGsg6

Nici un comentariu

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește cookie-uri pentru a vă oferi o experiență cât mai bună. Prin continuarea navigării sunteți de acord cu folosirea acestora.