Imaginează-ți că citești cinci cărți diferite și în fiecare zi citești câte 3-5 pagini din fiecare carte. Ce ai reținut? Este posibil să îți amintești frânturi din fiecare carte, dar să nu înțelegi în profunzime niciuna. Acum imaginează-ți că alegi o singură carte și o citești integral, concentrându-te doar pe ea. Asimilezi informația mult mai bine și ai o înțelegere completă a subiectului.
În loc să sară de la un subiect la altul, elevii Waldorf se concentrează intens pe un singur subiect pentru o perioadă extinsă, permițându-le să aprofundeze și să asimileze cunoștințele într-un mod mult mai eficient, se numește învățare în epoci.
Din clasa pregătitoare, elevii școlilor Waldorf învață în sistem de module de 2-4 săptămâni, cunoscute sub numele de „epoci”. Fiecare epocă începe zilnic cu un curs principal de 110 minute, fără pauză, plasat la începutul zilei. Această metodă permite aprofundarea disciplinelor de cultură generală, cum ar fi limba maternă, matematica, istoria, geografia sau fizica.
Învățarea în epoci oferă numeroase avantaje pentru dezvoltarea cognitivă și emoțională a elevilor:
Aprofundarea Cunoștințelor:
Prin concentrarea pe un singur subiect pentru o perioadă extinsă, elevii au oportunitatea de a aprofunda cunoștințele și de a înțelege conceptele într-un mod mai detaliat. Spre deosebire de abordarea tradițională, unde elevii sar de la un subiect la altul, epocile permit o învățare imersivă și continuă.
Concentrarea și Fluxul:
Un curs principal de 110 minute fără pauză facilitează starea de flux, în care elevii devin complet absorbiți de subiectul studiat. Acest lucru nu numai că îmbunătățește învățarea, dar și dezvoltă abilități de concentrare pe termen lung.
Integrarea și Conexiunile:
Învățarea în epoci permite elevilor să facă legături între diferite concepte și discipline. De exemplu, o epocă de istorie poate integra elemente de geografie, literatură și arte, oferind o perspectivă holistică asupra subiectului.
Prin concentrarea pe un singur subiect pentru perioade extinse, elevii își dezvoltă abilități de concentrare, înțeleg conceptele în profunzime și fac legături între diferite domenii de cunoaștere. Această metodă nu doar că îmbunătățește performanțele academice, dar și contribuie la dezvoltarea holistică a elevilor, pregătindu-i pentru succesul în viața personală și profesională.
Prin urmare, învățarea în epoci nu este doar o metodă pedagogică, ci și o filozofie educațională care reflectă importanța unei învățări concentrate și integrate, adaptată ritmului natural de dezvoltare al copiilor.
Nici un comentariu